Ψωμί ή φρυγανιές;

Σε σχέση με τις φρυγανιές, το ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες ανά 100 γραμμάρια βάρους, διότι περιέχει υγρασία και δεν περιέχει λιπαρά ή ζάχαρη τα οποία περιέχουν οι φρυγανιές. Το ψωμί είναι προτιμότερο λοιπόν καθώς σας «χορταίνει» καλύτερα, αποδίδοντας λιγότερες θερμίδες. Πολλοί βέβαια προτιμούν τις φρυγανιές, υποστηρίζοντας ότι στο ψωμί δεν μπορούν να βάλουν μέτρο στην κατανάλωση.
Πιο παλιά υπήρχε η αντίληψη ότι το ψωμί πρέπει να αντικαθίσταται από φρυγανιές στο διαιτολόγιο αδυνατίσματος. Όμως τελικά ισχύει ακριβώς το αντίθετο.  Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάς ότι η φρυγανιά απλά είναι “αφυδατωμένο ψωμί”, όπως επίσης και ότι το ψωμί είναι προτιμότερο, αφού σε “χορταίνει” καλύτερα (με λιγότερες θερμίδες).
Οτιδήποτε είναι λιγότερο επεξεργασμένο είναι και πιο θρεπτικό, αλλά και πιο κατάλληλο για να μην προσλαμβάνουμε παραπάνω θερμίδες.
 Δεν υπάρχουν τροφές που παχαίνουν και τροφές που αδυνατίζουν.Είναι σαφές πως το ζήτημα της ρύθμισης του βάρους εξαρτάται αποκλειστικά από το συνολικό ημερήσιο θερμιδικό περιεχόμενο που προσλαμβάνει κανείς.Ένα σωστά καταρτισμένο διαιτολόγιο οφείλει να χαρακτηρίζεται από μέτρο και ποικιλία, στηριζόμενο σε όλες τις ομάδες τροφίμων.Το ψωμί βοηθάει να μειωθεί το λίπος από τον οργανισμό μας.Οι φυτικές ίνες που περιέχονται στο ψωμί μειώνουν την απορρόφηση λίπους, βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου και τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος.
Μία φέτα ψωμί περίπου 30 γραμμαρίων αποδίδει περίπου 80 θερμίδες. Μπορείτε λοιπόν να καταναλώσετε άνετα 3-4 φέτες ψωμί ημερησίως ακόμα και αν κάνετε δίαιτα. Μία τέτοια φέτα ψωμί περιέχει περίπου 15 γραμμάρια υδατανθράκων και μάλιστα σύνθετων υδατανθράκων, ενώ η περιεκτικότητα σε διαιτητικές ίνες εξαρτάται από τον τύπο του ψωμιού.Επιπλέον το ψωμί αποτελεί σημαντική πηγή των βιταμινών του συμπλέγματος Β καθώς και του σιδήρου.  Σε χώρες όπου το αλεύρι είναι εμπλουτισμένο και με φυλλικό οξύ, το ψωμί αποτελεί και καλή πηγή της συγκεκριμένης βιταμίνης.
Categories:

0 Comments

Leave a reply